10.08.2017
Projekty Hanny Orthwein to uproszczone formy, synteza postaci. To totalne zminimalizowanie gestu i ruchu. W fazie projektowania unikanie cech drugorzędnych. To również dzięki Orthwein ustawiały się długie kolejki chętnych do zakupu polskiej porcelany pokazywanej na zagranicznych wystawach. Dla tych pechowców, którym zabrakło wyrobów sporządzano listy zamówień wysyłanych do Polski, aby po paru dniach...
więcej...01.08.2017
Jako jedyny z Wielkiej Czwórki jest czynny zawodowo do dnia dzisiejszego i współpracuje z fabryką w Ćmielowie. Z IWP związał się w 1956 r. Jego innowacyjność w projektowaniu porcelanowych form polegała na zrozumieniu i wyeliminowaniu słabości dotychczasowych schematów oraz próbie odejścia od tradycyjnie pojętych projektów. Dwa sztandarowe serwisy nad którymi rozpoczął...
więcej...12.07.2017
Powróćmy do lat 50-60 tych XX wieku. W zdominowanych przez spółdzielnię Ład latach 40 tych i 50 tych pojawiła się poważna konkurencja: Instytut Wzornictwa Przemysłowego w ramach którego działał Zakład Wnętrz oraz Zakład Struktur Użytkowych. W stolarni Instytutu pojawiła się Maria Chomentowska, Irena Żmudzińska, Zdzisław Wróblewski. Lubomir Tomaszewski, Henryk Jędrasiak, Hanna Orthwein...
więcej...28.07.2016
Dopiero lata 1945-50 zmusiły Ład do pochylenia się nad problemem taniego umeblowania małych mieszkań. Meble z opalanej sosny Szlekysa czy Winczego spełniały wymogi nowego odbiorcy - zubożałej inteligencji z całkowicie zniszczonej działaniami wojennymi Warszawy. Pomysły proste, tanie, bezpretensjonalne sprzęty, które można było łączyć w komplety cieszyły się ogromnym powodzeniem. Dodatkowo, można...
więcej...