27.04.2015
Najbardziej oryginalne było czwarte pomieszczenie - ukazało to, co było najistotniejsze w polskim art deco.
Zaaranżowano tu kapliczkę autorstwa Szczepkowskiego. Tryptyk "Boże Narodzenie" nawiązywał do sztuki podhalańskiej zarówno w formie jak i w treści (smaczki Witkiewicza i Wyspiańskiego).
Szczepkowski uzyskał dzięki ostrym cięciom efekty światłocieniowe, konsekwentnie operował trójkątnymi modułami, wykorzystał kubizujące formy. Stworzył art decowską kapliczkę dzięki: ostrości linii i form, przecinaniu się płaszczyzn, systemowi zaciosów wewnętrznych w granicach bryły. Pokazał przewagę elementów geometrycznych, rytm ruchu form wstępujących i cofających się, odgraniczył formy oświetlone od form w cieniu, stykanie się płaszczyzn pod kątem prostym lub łączeniu się ich w kształt krystaliczny.
Dopełnieniem wystroju były gobeliny Wandy Kosseckiej o folklorystycznym rodowodzie.
Kapliczka nie wróciła do Polski po wystawie. Została zakupiona do kościoła w Dourges. W kraju znajdziemy jedynie jej replikę w warszawskim Muzeum Narodowym.